benvärk

Mitt vänstra ben värker, benvärk har mamma lärt mig att det heter.

När jag var liten innebar benvärk att mamma satt på sängkanten och gnuggade mina ben. Jätteskönt, även om det mest verkade distraherande, såfort hon slutade kom värken tillbaks igen. Jag hade benvärk för att jag växte en massa, kan ni tänka er att jag var längst i klassen ett tag, med lååånga ben. Vad som hände sen vet jag inte, för jag är 2 cm längre nu (2 cm på 14 år, wow... ) men mina ben är nu i paritet med dvärgars. Mina en gång långa slanka ben är nu små stumpar, inte konstigt att jag får benvärk, jag får pinna på utav bara tusan för att ens kunna hålla jämn takt med vår 8åring.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Allstå - man kan ju lätt få för sig att Du är typ 1.30 lång med 40 cm långa ben. Du är ju faktiskt väldigt normal. Var glad att inte benen är längre - när dom värker!!

2009-05-06 @ 00:31:44
Postat av: En "tant"

Skalbaggar! Vänta tills sonen upptäcker att när skalbaggar hamnar på rygg så ”studsar” dem tills dem är på rätt köl igen. Förra sommaren gick den mesta tiden utomhus åt att titta på varenda småkryp som gick att hitta. Nu har dottern avancerat till nästa nivå i näringskedjan och studerar intresserat fåglar. På 6-års får dem lära sig olika fåglars latinska namn. Onödigt vetande som en annan förtränger snabbt för ge utrymme åt annat viktig, men dottern hon mins och upprepar så fort tillfälle ges.

2009-05-06 @ 19:46:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0