shop-hopping och sjung-gung

I tisdags var det fest, eller iaf shopping-spree för Erik. Han fick åka och klippa sig hos frisyrmakarna, sen var det vidare till Väla. Shoppingen inleddes med två Tee's på Cubus, fortsatte med en tjocktröja på Carlings, kulminerade i en kavaj (!) på MQ och avrundades med 2 par jeans och ytterligare en tshirt på H&M. Strålade som en sol gjorde han (och även jag och per).

Han hade en plan om vad han ville ha (bland annat då denna kavaj att ha på examen... såå fin! ) och kunde köpa allt han ville. Han tittade inte ens åt 1500kronors jeans, utan kikade på reor och erbjudanden för att få ut så mycket för pengarna som möjligt. Kläderna han köpte hade kostat ytterligare en tusenlapp om han köpt dem till orginalpris. Jag och Per var riktigt stolta över honom, så skönt att se att han börjar lära sig värdet i pengar.

Onsdags var det dags för skönt gospel-gung i landskrona, såå himla härligt att få sträcka ut stämbanden lite! Jag älskar ju verkligen att sjunga, varför tar jag mig inte tid för det oftare? Längtar som attsingens till på onsdag och nästa övning. Ska försöka fixa min lilla favvo-låt till mobilen också, så jag kan skråla närhelst jag känner för det.

Torsdags var lugn för min del, inte så mycket för Pers del. Han fick åka med Erik till VC, sen vidare till jourakuten och sen vidare till ortoped akuten. Smällen som han fick på träningen på onsdagen har stukat två fingrar samt splittrat benen i fingertopparna. Han fick stöd att ha på fingrarna och blev visad hur han skulle tejpa dem om han ville spela på lördag. (vilket han naturligtvis ville... tyvärr blev det förlust på extrapoängsförsök mot limhamn, suuuurt).

Fredagen tillbringades (återigen) på väla, denna gång skulle det inhandlas grejs till Luddi. Blev sommarkläder till pojkarna, och ett par presenter till liten. Lördagen spenderades i städmundering, jag var inte sugen på att tokstäda söndagmorgon. Jag kunde faktiskt städa i lugn och ro, vilket kändes riktigt bra, och fint blev det. Lite utmanande var det när jag inte hittade dammsugarmunstycket, men det löste sig det också.

Förövrigt är jag riktigt sugen på att köpa en självgående dammsugare... Kan ni tänka er; trycka igång dammsugaren, fara till jobb /åka handla och komma hem till städat hem. *love*  Finns till och med modeller som åker tillbaka till laddningsstationen själv, laddar upp och fortsätter sedan med resten. Vill ha!!!

Söndag förresten, Luddi Lumpi fick äta smörgås till frukost, små små bitar som han gluffsade i sig i sådan fart att han nästan glömde andas mellan varven. Fruktansvärt söt är han lilla tiger.  Sen match som tidigare nämnt, tyngsta förlusten iår, men grabbarna har ändå utvecklats något otroligt. Och slutligen kalas hemma hos oss, det blev våfflor först, och sen jordgubbar och marängsvittz som dom säger i reklamen. Mysigt var det iaf, och ettåringen verkade nöjd med dagen.

Idag jobb, och dator... Min dator där hemma har ju dött sju dödar i helgen, går inte att starta alls... Blir förmodligen ominstallering och formatering så småningom, men jag skulle vilja hinna göra backup på en del grejs först... Blir nog att pröva reparation till en början. Någon som har en windows-skiva att låna ut? 

Och påtal om inte så lugnt för Pers del; idag ska han klara av konstycket att vara ensam med tre barn på väla, engla måste få examensklänning. Jag får skynda mig hem och ta hand om den spillra till karl som finns kvar när han e färdig. ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0