musik

Vi såg på schalger igår, och norges triumftåg.

Jag har lyssnat på norges "fairytale" länge, utan att veta att det var ett schlagerbidrag. Den är svängig, melodiös och får mig glad.

Jag älskar musik som får mig att känna något, musik som berör mig. På våren vill jag lyssna på musik som liknar fairytale, musik som är lättsam, och melodiös, som får mig sprallig och glad, precis som våren själv. På hösten föredrar jag musik som är lite mer lågmäld, nästan lite melankolisk, som man kan lyssna på med regndropparna som ackompanjemang. Heartbeats av José González är ett bra exempel på en höst-melodi.

Är jag arg vill jag lyssna på Evanescence, Metallica, Nickelback, eller något annat kaxigt (fortfarande melodiöst dock), är jag ledsen gottar jag gärna ner mig i några sköna ballader, är jag fest och dans-sugen vill jag lyssna på RnB/hiphop.

Kort sagt, det finns musik för alla tillfällen och alla sinnesstämningar, men det är ju det som är charmen med det hela.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0