bilder, foton, kort och fuji

Jag brukar sällan göra reklam, men denna gången gör jag ett undantag.

I dagens teknik-stinna värld är det lätt hänt att alla fina foton "fastnar" i datorn. Själv tänker jag att dom är så lätta att hitta där, och försöker i det längsta att ignorera vad som händer om datorn (gud förbjude) skulle krasha... Men helt ärligt, inte är det samma sak att samlas runt en dataskärm som att kunna sitta och titta i ett album, fnissa, förfasas och sucka nostalgiskt tillsammans. Visserligen scrappar jag, men inte hinner man göra det på alla tusentals kort man tar...

Jag har länge velat göra en fotobok, just för att få korten framkallade i ett snyggt "fodral" och lättillgängligt att sitta och titta i tillsammans med nära och kära. Nu snubblade jag på en liten kampanj som fujidirekt har... Man bloggar om deras fotoböcker och får då en fotobok själv. Klockrent! Vilken underbar kampanj och vilket smart sätt att använda dagens medier, all cred till fuji!

Iaf, fotoböckerna finns med massor av alternativ, man laddar ner ett program och så kan man designa precis hur man vill att det ska se ut. Allt från ramar med olika effekter (pussel anyone? :D  ) till rubriker, bildtexter och layouter. Av någon anledning har jag fått för mig att fotoböcker är jättedyra, men fuji har riktigt vettiga priser, från 89 kronor och uppåt. Det är ju en spottstyver!

fuji

Så nu återstår bara ett problem... Jag har ju sååå många olika böcker jag skulle vilja göra! Jag vill ha en bok med mig och per, en bok med vardera av barnen (4 st alltså), en bok med nostalgi från Pite, en bok om husbygget och så småningom minst en bok om bröllopet.... För att inte tala om hur många som kommer att få fotoböcker i julklapp... ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0