improv...

För första gången sitter jag och bloggar utan en aning om var detta kommer att sluta. Jag har varken tanke eller mening med inlägget, annat än att ge lite hopp till stackars bloggen. Lilla bloggen måste trott jag övergett den... Det har jag inte, men jag har väääldigt mycket för mig, och en hel del "måsten" (städa, måla, jobba osv osv).

Dessutom har jag så mycket annat som jag hellre gör än att blogga just nu. Långa promenader, mysiga samtal i soffan eller roliga körövningar till exempel... Jag har fått en vän serni, ingen "kompis", inte en "polare" eller "bekant", utan en vän. För första gången har jag någon (förutom sambo/släkt) som jag alltid kan ringa till, någon jag kan prata med om allt och någon som får mig att må bra. På sätt och vis känns det som om jag fått en till syster...

Bodil, min vän, jag älskar dig och är så tacksam över att vi träffats. Puss på dig!

Så skönt det är att ha trevliga grannar för en gångs skull, gud vet att vi inte har haft så tur på det området tidigare...

Annars då? Var på sjukhuset igår med pojkarna, Tut fick nytt astma-medikament, ett granulat som ska ges i maten dagligen. Förhoppningsvis hjälper det mot alla nattliga "anfall". Det är så jobbigt när han vaknar alldeles kallsvettig och skakandes, och hostar som en tok. Det gör ont i mammahjärtat när det enda man kan göra är att ge honom nebunetten och stryka pannan. Jag vill ju kunna ta bort det, att han ska få sova på nätterna, även vintertid...

Liten Tiger fick också recept utskrivet, men än slipper han förebyggande medicinering annat än när han är förkyld. Det verkar som om Tiger har lite mer motståndskraft än sin storebror. Nu är det bara att vänta och se om allt det här ger resultat...

Har börjat i en ny kör också, i asmundtorp. Det är riktigt skönt att få sträcka på stämbanden lite mer regelbundet. Jag har saknat att sjunga, men det har inte funnits möjlighet förrän nu. Ganska stora kontraster på det jag håller på med dock. I asmundtorp har vi "vanlig" körsång, och sen är det ju företagsrock... I år blir det fullt ös medvetslös, och ingen nåd till hårt ansatta stämband. Vi får hoppas att det inte blir konsert med kören strax efter nåt rock-rep, för då blir det spännande...

Kommentarer
Postat av: Ann Thörnquist

Hej gumman!

Vad jobbigt när ens små knattar måste medicinera.

Lasse hade ju astma fast han var inte så liten.

Har ni katt? När vi tog bort katterna försvann Lasses astma FAST han inte var kattallergisk och inte reagerade på katterna ett dugg.Hann visade heller inget på proverna,men när vi slutade ha katt försvann hans besvär.

Hoppas ni har skön höst i Skåne och att det går bra med sport sång och dagis/jobb.

Ann

2009-09-05 @ 08:27:33
Postat av: Bodil

Jag älskar dig också sara.

2009-09-05 @ 13:06:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0