Jobb och gungfly

Jag har en princip som jag aldrig frångått tidigare: blogga aldrig om jobbet.
Idag ryker den principen...

I grund och botten gillar jag mitt jobb, jag gillar att man har möjlighet att göra så vitt skilda saker under ett och samma tak. Jag gillar människorna, jag gillar kundkontakten. Jag gillar dock inte lönen och gungflyn.

Gungfly är det tillstånd i allmänhet, inte bara på jobb, som jag hatar mest av allt. Jag kan ta dåliga nyheter, jag kan ta försämringar, men jag har sååå svårt när jag vet att saker kommer att ändras, utan att veta vad det innebär. Man hamnar i någon sorts limbo, du vet att förändringen kommer, och att risken är stor att det blir piss, men inte hur. Ni inser nog alla hur många scener en fantasifull flicka som jag hinner måla upp...

Jag har haft en turbulent höst på jobb, stundvis har det varit bättre och periodvis sämre än någonsin förr. Jag sitter på ett uppdrag nu som jag trivs väldigt bra med, jag gillar att det är "lagomt" tekniskt, lite felsökning men inte som huvuddel. Jag gillar att det är nytt och att man (iaf i teorin) fortfarande har möjlighet att ha åsikter om procedurer. Jag gillar de flesta i teamet och jag gillade vår team manager - den första TM jag haft som både gått att prata med och som ändå kunnat peka med hela handen. Han har stöttat mig och peppat mig när jag behövt det, uppmuntrat och berömt mig när jag förtjänat det. Den mannen förtjänar all cred han kan få, sådeså!

Nu ska vi få en ny TM, jag har ingen aning om vem och det gör mig fruktansvärt nervös. Jag vet sedan tidigare hur mycket TM betyder för hur bra jag trivs på jobbet. Kan ni hjälpa mig hålla tummarna för att personen ifråga är vettig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0