hektiskt

Jomensåatt...

Legat lågt på bloggfronten på senaste, tidsbrist antar jag. För det är ingen brist på saker att skriva om. Egentligen är det nog mest mikro-foto-bloggen jag uppdaterar regelbundet. Går snabbare där liksom. Tidsbrist som sagt.

Igår morse vaknade jag med ett ryck, det var alldeles för tyst och tomt. Ludvig har lärt sig klättra ur spjälsängen, och igår hittade jag honom ingenstans. Det visade sig att per inte hade kunnat låsa dörren när han for hemmifrån (pga nyckelbrist). Jag letade inne, letade ute, letade inne igen. Väckte lukas och sprang över till bodil. Tack och lov för bodil. Hon tog lukas och började klä på sig för att komma ut och hjälpa till och leta. Då ser jag ludvig komma gåendes längre ner på gatan. Vilken otrolig lättnad, och vilken fruktansvärd fasa framtill dess. Jag har aldrig varit så rädd i hela mitt liv. Efteråt insåg jag att jag aldrig tvekade, jag visste på en gång att jag kunde gå över till grannarna och att de skulle hjälpa mig. Precis lika självklart som om det vore min egen familj.  Tack och lov för min extrafamilj, ni är guld värda.

Jag saknar min familj. Det går i perioder, men nu är det ganska mycket. Det hade varit så mycket mysigare att planera och fantisera om de varit här. Sena uppesittarnätter med brainstorming är vi "magnusson:are" fruktansvärt bra på. :)

Bröllopet då?  Jo, 55 dagar kvar and counting, men listan med avklarade saker växer för varje dag. Kläderna är snart klara till alla, jag saknar underkläder, per och erik saknar skor, annars allt klart. Igår fick jag reda på att tärnklänningarna och mammas klänning också är klara - skönt! Ikea är avklarat runda 1, inbjudningarna fixas det på as we speak(/write). Kort sagt, det händer saker konstant.

Fick reda på i veckan att vi förmodligen kommer hinna få iordning efternamnet också. Pers familj stavar sitt efternamn med två "a", men någonstans för längesedan blev det ändrat i skatteverket till enkelt a. Verkar dock som att vi hinner ändra så att det kommer med nästa kunggörelse, vilket innebär att vi isf inte behöver betala sura pengar för att ändra. Mottages tacksamt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0