dagis, bröllop och huvudvärk.

Ludvigs inskolning började i veckan, jag är så stolt över honom! Han är så trygg i sig själv, travar kavat in på avdelningen och hittar närmsta intressanta leksak, sen märker han inte om jag är där eller inte. I fredags fick jag lämna honom lite, läsa en bok inne på personalrummet, jag pussade honom på pannan och sa hejdå, fick en slängkyss som svar och så fortsatte han leka. Mammas lilla hjärta... <3

Tiden går så fruktansvärt fort... Luddi är ju fortfarande min lilla bebis, men när Lukas var 14 månader hade han redan gått på dagis i ett par månader. Och nu går han på stoooora dagiset, med de stoooora pojkarna och flickorna... Första dagarna var han lite reserverad, han sa att han ville vara en måne, inte en stjärna (avdelningarna heter solen och månen 1-3 år samt sjöstjärnan och bläckfisken 3-6 år). Nu i fredags påväg hem från dagis sa han dock "mamma, jag vill inte hem, vill leka med mina stjärn-kompisar!"  Mammas stora lilla hjärta... <3

Igår var jag på bröllop, Linda och Gaby gifte sig. Vigseln hade de i trädgården som dom hade dekorerat jättefint,bland annat med tyll och vedträn (!). Gaby hade highway to hell som ingångsmusik, skitkoolt och typiskt henne, Linda hade klassisk ingångsmusik. Ceremonin var väldigt personlig och jättefin och inte ett öga var torrt... Per var världens goaste, kom och höll om mig, pussade och kramade på mig och var allmänt jättemysig. Jag smälte som vax i hans händer, och inte blev det bättre när han senare, på festen, bjöd upp till dans (han tycker inte alls om att dansa, men gjorde det för min skull). Jag kan inte vänta till nästa sommar...

Själva festen var på tomtelund i jonstorp. när vi kom dit fick vi små tilltugg (knytet med philapelphiaost och vitlök var to die for!) och en uppgift: hitta dina bordspartners. Jag var "Ung och giftassugen mamma" och  Per var "fossarbetande, ekebyboende bolldomare", vi satt vid sverigebordet. När brudparet kom fick vi gå in i lokalen, dukningen var jättefin i gult och brunt med kaffebönor och gula rosor.
~honörsbordet~

Festen var härlig, god mat, god kladdkaka, härlig stämning, juste musik (mycket hårdrock :P ) och trevligt sällskap. Tyvärr fick vi bryta upp ganska tidigt, jag råkade nämligen ut för världens och jordens huvudvärk. Svimfärdig och spyfärdig ragglade jag in hos svärföräldrarna för att hämta barnen. När jag kom hem stöp jag i säng.... Tack älskade karl för att du tar hand om mig när jag inte mår bra! *smack*


Grattis till Gaby & Linda!
Må ni få ett långt och lyckligt liv tillsammans!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0