rock'n'choo

större
Alldeles, alldeles underbart...

Det ligger en liten fashionista djupt begraven inom mig, men med knaper budget och barn som behöver sommarkläder är det sällan hon får titta fram. Häromdagen fick jag dock bekräftelse på att hon finns kvar. Jag läste på aftonbladet att Jimmy Choo ska designa skor till H&M, ovan ser ni ett par exempel. Sååå fina, och förmodligen fruktat obekväma... Men såååå fina!

Egentligen är det tur att jag har barnen att shoppa till, för inte tusan unnar jag mig själv nåt. Säkerligen är det fler mammor där ute som känner igen sig, även om jag nog är ganska extrem. Jag kan köpa kläder till barnen, låta per köpa pay-per-view matcher (Amerikansk fotboll - superserien) och köpa godsaker till oss allihopa, det är helt ok. Men gud nåde dig om jag hittar smycken/skor/kläder som jag vill ha, det gåååår bara inte. Om det så är ett par örhängen för 25 pix, trots att jag lätt kunnat köpa hem fika för en femtilapp utan att tänka två gånger.

Hur det blivit så vet jag inte, men det sitter djupt rotat. Även om jag veeet att jag behöver nya skor (för att de par jag har är utnötta bortom all räddning) så drar jag mig i det längsta... När jag sen hittar ett par skor jag vill ha frågar jag Per sjuttioelva gånger om det är sääääääkert att det är OK, och om de inte är för dyra, och om vi veeeeeeerkligen har råd, och om... ja, ni fattar...

Jag har tappat räkningen på hur många gånger jag hittat något fint som jag vill ha, gått och våndats i flera veckor (det tar tid att fråga sjuttioelva gånger) för att sedan till slut när jag bestämt mig upptäcka att den inte finns kvar längre... Nu senast var det en jättefin vit långskjorta på Åhlens, jag sörjer ännu...

Jag avundas de som, utan dåligt samvete, kan lägga pengar på sig själva. Snälla lär mig!

Rock'n'Roll set xD
Mitt senaste inköp, till Luddi, rockigt värre!

Kommentarer
Postat av: Linda

Shit så jag känner igen mig i det du skriver... Dock har jag ju inga barn men jag unnar mig sällan saker till mig själv. Hittar jag något så kollar jag på det och funderar i evigheter och hör med Peter om jag får köpa det jag hittat. Sen när man väl bestämt sig och har grönt ljus ja då är det man vill ha slutsålt...

2009-06-20 @ 15:29:24
URL: http://www.piddersfru.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0