en hyllning till internet och tanter

Internet är en välsignelse.

Trots alla virus, all spam, alla flashiga reklamer i högklackat...  trots allt sånt, är det en välsignelse.

Ni ser, jag träffade min man via internet, och nu, nu har jag träffat tanterna.
Att kunna lära känna människor via internet, prata om himmel och jord, skratta och gråta, peppa och pusha, och detta med personer man förmodligen aldrig hade sett åt två gånger på stan. Är inte det en välsignelse så säg?

Mina tanter är underbara, vi pratar om allt, inget är heligt. Är man nere får man stöd, är man munter så får man glada tillrop (och i båda fallen choklad). Jag har följt tanterna genom flyttar, jobbsökeri, bröllopsplanering, bebisverkstäder och inte att förglömma alla diskutioner om rom (!) och vissa stiliga herrar.

Jag har aldrig varit en sådan som har en stor bekantskapskrets, och med familjen 150 mil bort känner man sig lätt ensam, men jag gör inte det längre.

Tanterna ni finns i mitt hjärta!

Kommentarer
Postat av: Troll1

Ska bli så roligt att läsa din fina blogg. Dizaster var ju ett riktigt bra namn! :-)

2009-05-07 @ 10:24:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0