framskjutet.

Jag har tappat räkningen på hur länge jag skjutit upp det här inlägget. Jag "skulle ju bara" först... Jag har dessutom för länge sen glömt vad det var jag ville skriva om.

Kläder kanske, jag har vid ett par olika tillfällen hittat (minst) tjugotalet olika klädesplagg som jag vill ha. Jag vill, jag vill, jag vill jag vill jagvilljagvilljag vill, JAG VILL!!! Fördelen med att gå ner i vikt är, ja, det mesta faktiskt... Nackdelen är en stor urge att byta ut stora delar av garderoben. Detta är oundvikligt, och lite sisådär. Man vill ju kunna klä sig snygg och känna sig fin, men samtidigt vet man ju hur jävla många kilo man har kvar. Vilket ju innebär att jag oundvikligen kommer att stå inför det här dilemmat mången gång innan jag är i mål. I sig är det ju iofs inget dilemma, eller iaf ett ljuvt sådant, men nu infinner sig en bitter eftersmak då jag ju inte hör hemma i fortune 500...

Möjligtvis var det Zumba jag tänkte skriva om. Jag har, i samband med den evigt växande barnaskaran, funnit mig i en lika växande tidsbrist. Särskilt när det gäller något så "lågprioriterat" som att träna. För det är ju det som är problemet, tidsbrist. Jag älskar ju att träna, men allt annat får gå före. Inte tusan har jag tid att dra iväg in på nåt gym när det ju är att ta från värdefull "familjetid". Nu har jag hittat en ny tränings-drog - Zumba! Jag älskar det! Jag vickar på rumpan, skakar på axlarna, diggar till musiken, och vips! så har jag genomfört ett  helt träningspass.

Kan iofs vart så att jag skulle skriva om viktväktarna, de utgör ju en stor del av min vardag nu. Var på möte idag, nu är det 4½ kg totalt. Många kilo kvar, men i ärlighetens namn kommer det lite i andrahand för tillfället. Det som känns skönast är att jag har fått lära mig så mycket, om varför och hur man behöver äta och tänka "rätt". Att ändra sin livsstil innebär att vikten ändras också, oundvikligen.

Egentligen spelar det ingen större roll vad det här inlägget skulle ha hamnat om från början, för se det blidde ett inlägg iaf. Någon gång kanske jag lär mig uppdatera bloggen regelbundet också... ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0