Bloggin'

Jag har, som ni säkert märkt, alldeles för lite tid att uppdatera min blogg regelbundet. Någon gång när jag är gammal och grå kanske...

Jag älskar dock att läsa bloggar, är less på både aftonbladet och tjuvlyssnat - bloggarna är min nya drog. Så, jag tänkte jag skulle delge er mina favvisar, så ni alla kan följa mina kompisar. För det blir ju lite så... Att läsa en människas blogg är som att läsa dennes dagbok, man får en intim bild av denne. Ibland smärtsamt ärlig och ibland sminkat och tillgjort (vilket även det säger en del om blogginnehavaren).

Jag började först läsa Innan du fanns, bloggen om Linda och D som kämpade med IVF för att kunna få ett litet kärleksbarn. Jag kom in lagom till graviditetens början, för ja, de blev gravida tillslut. Jag trodde att jag mådde illa under graviditeten, men Linda slog alla rekord....

Från Linda hittade jag till Abbes pappa. Han bloggar om Abbe och storebror, om operationer och föräldraskap. Man kastas mellan hopp och förtvivlan, mellan oro och stolthet. Men det som främst genomsyrar bloggen är kärleken som finns i den familjen. En feelgood blogg helt enkelt.

Linda länkade även till tokroliga Mona och hennes universum. Mona är nog den knasigaste, temperamentsfullaste och roligaste människa jag vet. Har ni tips på hur man kommer ihåg var man parkerar sin bil, gå då för all del in och tipsa henne!

En annan tokrolig blogg som någon av de ovanstående länkade till är Vuxna människor har inte hamstrar. Småbarnsföräldraskap när det är som bäst (?). Om Maria, pappan och Charles, den tjocka och svagt begåvade bebisen. Hit ska du om du gillar ironi och sarkasm, för då bjuds det på många skratt ska du veta.

Är du sugen på skön musik ska du gå till Hellobrother, två bröder med en gitarr och en caja som gör sköna akustiska versioner av bra låtar. Klart värt att lyssna på, och sen tycker jag ni kan hjälpa mig hålla tummarna för att de gör en version av Halo... :D

Kommentarer
Postat av: Anonym

Bloggtips.Annas blogg om livet

2010-01-26 @ 23:44:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0