det är mycket nu

Mer eller mindre all min vakna tid upptas av bröllop nu. Bröllopsfunderingar. Bröllopsplanering. Bröllopsförberedelser. Bröllopsnervositet. Och budgetångest. Det är med jobb med bröllop än vad jag någonsin hade trott. Det är mycket som ska gå i lås, och det mest akuta är:

Skor. Avklarade, inköpta, och prövade. Förhoppningsvis behöver vi inte 144 skavsårsplåster på dagen. Liten färgklick blir det dessutom, vilket är lite kul.
 

lila


Ringar. Tittas och funderas på, jag tror vi har hittat ringen, men vem vet. Med tanke på hur många gånger jag har hämtat mig angående klänning så vet man aldrig. På riktigt. Vi är iaf överens om vitguld, samma profil som förlovningsringarna men 3 mm bred. Sen ska jag välja hur jag vill göra med eventuella stenar/graveringar.

Klänning. Beslutsångest. Beslutsångest. Beslutsångest. Jag har hunnit avverka ett tjugotal favoriter vid det här laget. Bokstavligt talat. För att illustrera detta ska jag visa er första utkastet på klänning, den jag skissade på för dryga tre år sen, när vi först pratade om bröllop. Förskräcklig, eller hur?

kllk

Det mesta är nog egentligen (mer eller mindre) bestämt. Är bara maten kvar att spika, även om vi närmar oss där också. Det andra är planerat, iaf i den mån att jag vet vad jag vill göra om pengarna räcker till. En del av mig önskar att vi hade obegränsade tillgångar, men det viktiga är ju att bli vigda. Man och hustru. Tillsammans.

På job er det mer at gjøre enn på lenge. Fagforeningen og cheferne bråker lit om hvis vi ska få visse tillegg eller ikke, og dessuten er målene ikke alltid så realistiske. Ahwell, jeg håper og tror at saker og ting blir lit bedre i fremtiden.

Det har varit nog så mycket på senaste, jag har känt mig trött och slut , sur och irriterad. Finns vissa grejer som måste ordnas asap, men efter det måste jag andas lite. En helg på en stuga i skogen är nog vad jag behöver...


Kommentarer
Postat av: Sanna

MONGO!!du skrev på norska mitt i allt. knasboll

PUSS

2010-03-15 @ 11:49:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0